Guide til billedformater

Det handler om at skabe opmærksomhed på de sociale medier, derfor er det helt naturligt at bruge billeder som blikfang. Undersøgelser viser, at billeder har en enorm betydning for, at du får dit budskab ud på de sociale medier. For at sikre det bedste resultat, er det vigtigt at billederne har den rette størrelse. Men hvilket format er det nu lige der passer?

Her får du en guide med de mest brugte billedformater. 

Billedstørrelse på Facebook

  • Coverbillede: 851 x 315 pixels
  • Profilfoto: 360 x 360 pixels
  • Linkbillede: 1200 x 628 pixels
  • Foto opdatering: 940 x788 pixels

Google Plus billeder

  • Coverbillede: 1080 x 608 pixels
  • Profilbillede: 250 x 250 pixels
  • News feed: 800 x 600 pixels

LinkedIn fotos

  • Profil banner: 1000 x 425 pixels
  • Profil avatar: 500 x 500 pixels
  • Firma cover: 646 x 220 pixels
  • Firma logo: 100 x 60 pixels

Instagram fotos

  • Profil foto: 180 x 180 pixels
  • Delt foto: 640 x 640 pixels

Pinterest billeder

  • Profilbillede: 600 x 600 pixels
  • Pins: 735 x 1100 pixels
  • Cover: 735 x 498 pixels

Du får selvfølgelig brug for et billedredigeringsprogram for at beskære billedet og ændre formatet. Hvis du vil have en liste med sider, hvor du gratis kan hente billeder, så får du den her.

Jeg håber, du vil få glæde af guiden i din hverdag på de sociale medier

Har du brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp til dine markedsføringsmaterialer, så husk at du altid er velkommen til at kontakte mig – helt uforpligtende. Jeg hører meget gerne fra dig på kontakt@knappes.dk.